Logistieke proces bij Odin Groep gestroomlijnd

Om alle logistieke processen tussen magazijn, vervoerder en klant te beheersen, maakt de Odin Groep gebruik van Transsmart software die via een koppeling naadloos geïntegreerd is in AccountView bedrijfssoftware. Deze slimme koppeling levert hen tijdwinst en efficiency op.

Efficiënt logistiek proces

De Odin Groep is met 7 gespecialiseerde ICT-bedrijven een van de grootste en meest veelzijdige IT-organisaties van Oost-Nederland. Naast dienstverlening worden ook veel ICT-producten verkocht. Harm Scheper is namens de Odin Groep manager Inkoop & Logistiek. Zijn team van zo’n 35 medewerkers faciliteert alle primaire bedrijfsprocessen van de bedrijven in de groep.

Door de Transsmart-koppeling kunnen we efficiënter werken

“Door de Transsmart koppeling voor AccountView kunnen we efficiënter werken: we kunnen in een kwart minder tijd de labels printen voor de diverse vervoerders en voor het RMA-traject besparen we zelfs 50% van de tijd.”

Logistieke proces bij de Odin Groep
Logistieke proces bij de Odin Groep

Compleet logistiek systeem

De informatie die Transsmart genereert komt terecht in AccountView. Vanuit dit systeem wordt de logistieke informatie weer doorgesluisd naar andere pakketten. Dit zijn bijvoorbeeld klantportalen waar levertijden worden getoond en meldingen na het verzenden aan de klant met orderreferentie dat het pakket onderweg is.

Over de Odin Groep

De bedrijven binnen de Odin Groep hebben elk hun eigen expertise en werkterrein. De groep vormt voor hen de solide basis om te excelleren en elkaar te versterken. Bovendien biedt de Odin Groep de brede backoffice-ondersteuning die de bedrijven in staat stelt zich te focussen op hun specialismen − en zo hun eigen succes én dat van hun klanten te bevorderen.

Voorraad, orders, financiën

Harm Scheper: “AccountView is leidend in alle primaire bedrijfsprocessen. Denk aan voorraadadministratie, orderadministratie en de financiële administratie, inclusief inkoop, facturatie en logistiek.” AccountView is gekoppeld aan OCF (Odin Commercial Framework) waarin alle commerciële processen plaatsvinden.

Leidend in alle primaire bedrijfsprocessen

Inkoop en logistiek

“Door het open platform dat AccountView biedt, kon de integratie met OCF makkelijk worden gerealiseerd. AccountView geeft een goed beeld van hetgeen op voorraad is binnen onze systemen. Deze informatie gebruikt onze verkoop in onze OCF-applicatie. De hele backoffice – dus de inkoop, logistiek en financiële transacties – gebeurt in AccountView.”

AccountOne

AccountOne, de Visma-partner van de Odin Groep, heeft geadviseerd en geassisteerd bij de implementatie van de Transsmart-koppeling. Een belangrijke rol volgens Scheper, “want zonder een betrouwbaar pakket en goede ondersteuning komen we hier ook niet veel verder”.

Rapportages

“AccountView is stabiel, betrouwbaar en makkelijk om mee te werken. De open structuur van AccountView maakt het ook mogelijk voor systemen die wij hebben ontwikkeld om deugdelijke rapportages en tooling op te gebruiken.”

Stabiel, betrouwbaar en makkelijk om mee te werken

“AccountView is de spin in het web voor ons. Het automatiseert de volledige supply chain van begin tot eind. Hierdoor kunnen we efficiënt werken en betrouwbare output geven aan onze klanten.”

Meer informatie

Wilt u tijd besparen bij uw inkoop en logistieke proces? Ga dan naar de Transsmart koppeling of neem direct contact met ons op.