Bestel-app voor Groothandel Carton

05-12-2018

AccountView-gebruiker Carton verwerkt orders mobiel bij de klant

Met een eenvoudige app bij de klant op locatie direct orders verwerken. Dat bleek voor Carton een oplossing die flink wat tijd bespaart en de kans op fouten een stuk kleiner maakt.

Agrarische dienstverlening

Groothandel Carton uit Holten is een dienstverlener voor de melkveehouderij. Iedere vijf weken worden de ruim 300 klanten bezocht. Direct uit de vrachtwagen levert Carton dan serviceartikelen voor onderhoud en reiniging van de melkmachines en speciale voeding en medicamenten. Directeur-eigenaar Anton Klein Twennaar: “We zijn in essentie een merkonafhankelijke handelsonderneming met tussen de 300 en 400 producten, maar onze toegevoegde waarde ligt in ons advies. Dat advies is gebaseerd op enerzijds verstand van zaken en anderzijds op de kennis van de bedrijfsvoering van onze klanten.”

 ‘Eigen’ AccountView voldoet perfect

“Al toen we twaalf jaar geleden begonnen, kozen we op advies van onze accountant voor de aanschaf van het financiële pakket AccountView Team. Met twee man langs de weg en een medewerker die op kantoor de administratie doet, kunnen we daarmee nog steeds uitstekend uit de voeten. AccountOne levert de support om updates goed te implementeren en helpt ons om als dat nodig is aanpassingen te doen. Zo beschikken we bijvoorbeeld over functionaliteit waarmee we producten, die door de fabrikant worden teruggeroepen, direct kunnen traceren.”

“Onze verkopers hebben nu altijd een deel van AccountView bij zich.”

Alle relevante gegevens mobiel beschikbaar

Hoewel alles goed verliep, wilde Carton toch een volgende stap zetten. Anton: “Onze orders noteerden we handmatig op formulieren, die aan het einde van de dag of de week in AccountView werden ingevoerd. Dit is natuurlijk dubbel werk en daardoor foutgevoelig. Het liefst wilde ik bij de klant op locatie de orders al geautomatiseerd verwerken. AccountOne had met de BrancheView app precies wat we wilden. Onze verkoopadviseurs hebben nu een gedeelte van AccountView gewoon bij zich. Klantgegevens, artikelgegevens en de facturatiemodule zijn op de iPad beschikbaar en direct gekoppeld aan het systeem op kantoor.”

Groothandel Carton werkt met AccountView en BrancheView-app
“Klanten, artikelen en de facturatie zijn op de iPad beschikbaar en gekoppeld met AccountView op kantoor.”

De app is waar nodig op maat gemaakt

“In een halve dag had AccountOne de app precies volgens onze specifieke wensen aangepast. Zo wilden we niet alle standaardfuncties op de iPad hebben. Ook zien onze verkoopadviseurs alleen hun eigen orders, zodat ze niet lastig gevallen worden met overbodige informatie. Door een filter op klantengroepen zien zij alleen die klanten die voor hen relevant zijn. Zo zijn er meer slimmigheidjes ingebouwd. Een klantnaam is normaal gesproken voldoende. Maar hebben we verschillende Janssens, dan geeft de app automatisch ook de adresgegevens zodat we altijd de goede op het scherm hebben. We hebben dus een eenvoudig systeem dat precies past bij de schaal van ons bedrijf en bij onze manier van werken.”

“Een eenvoudig systeem dat past bij ons bedrijf.”

Snel en correct werken; dat geeft vertrouwen

Iedere order die nu door Carton bij de klant wordt geleverd, is via de app ook beschikbaar in AccountView, van waaruit de digitale factuur direct verzonden kan worden. “Dat scheelt echt veel tijd,” is de ervaring van Klein Twennaar. “Bijkomend voordeel van het systeem is dat onze verkoopadviseurs altijd over de correcte prijzen beschikken. Als ik een prijsaanpassing doe, dan hebben zij direct ook die prijs voor de klant op hun scherm. Onze opdrachtgevers merken niet direct iets van de app. Maar het feit dat we in plaats van met een orderboek nu met een iPad komen, geeft wel het vertrouwen dat we ook in de toekomst voor onze klanten van toegevoegde waarde blijven. De agrarische sector is bijzonder innovatief met toepassingen zoals melkrobots, drones, gps en nog veel meer. En wij innoveren mee.”

“De agrarische sector is bijzonder innovatief. Wij innoveren mee!”

Precies wat we nodig hebben; niet meer en niet minder

Cruciaal vindt Carton dat ze met een standaard app toch alles op maat hebben. “Maar we blijven natuurlijk een klein bedrijf en zijn huiverig voor functionaliteit die we niet nodig hebben. Dat begrijpen ze bij AccountOne. Ze luisteren eerst goed naar onze verhalen en vragen. Vervolgens komen ze met een eenvoudige werkbare aanpassing. Die testen ze eerst zelf en als wij er een paar dagen mee werken, bellen ze om te horen of het precies doet wat we willen. Die nuchtere opvatting van dienstverlening hebben we zelf ook ten opzichte van onze klanten. Dus dat voelt gewoon goed. Ik ga ervan uit dat we in de komende tijd nog af en toe aanpassingen zullen laten doorvoeren als de marktsituatie verandert en dat dat probleemloos kan. Echt, ik kan ‘ons’ systeem aan iedereen aanbevelen.”

“ik kan ‘ons’ systeem aan iedereen aanbevelen”

Meer informatie?

Kijk voor meer informatie over de mogelijkheden van de door Carton gebruikte oplossing op onze pagina’s over de BrancheView-app en AccountView. U kunt uiteraard ook altijd contact opnemen met AccountOne.

Neem contact op